Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το βιβλίο του κακού


Πώς θα έμοιαζε η Κόλαση αν τη γεμίζαμε σήμερα με περιώνυμους κακούς από τη λογοτεχνία, την ιστορία, την επικαιρότητα;
Με όχημα τη συγραφική φαντασία, είκοσι δύο συγγραφείς αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο να ξαναστήσουν μπροστά μας τη δαντική "Κόλαση", να σκιαγραφήσουν ένας ένας τους νέους κακούς ήρωές της, που τιμωρούνται στους εννέα κύκλους της, τους χώρους βασανισμού των κολασμένων. Τα κείμενά τους, ακριβή ψυχογραφήματα, μικρές βιογραφίες και πυρετώδεις μονόλογοι κακοποιών, διηγήσεις φανταστικών συμβάντων με αυτούς ως πρωταγωνιστές, λαϊκές διαδόσεις, πραγματείες του κακού και ευφάνταστες επιστολές, μπλέκονται με ατμοσφαιρικά ιντερμέδια, που αναλαμβάνουν να μας ξεναγήσουν στην κάθοδό μας στον εφιαλτικό Κάτω Κόσμο.
Το εγχείρημα άλλωστε, με τη φιλοδοξία να αποτελέσει μια κατά το δυνατόν ολοκληρωμένη πραγμάτευση του θέματος, έχει ως σημείο εκκίνησης μια ευρεία εισαγωγή στη γενεαλογία του κακού, και, κατά την έξοδο από την "Κόλαση" του Δάντη, εκεί ακριβώς που ο Ιταλός ποιητής και ο δάσκαλός του Βιργίλιος ξαναβλέπουν ανακουφισμένοι τα αστέρια, επιχειρείται, εν είδει επιλόγου, να δοθεί απάντηση στο καίριο ερώτημα:
Τι είναι κακό σήμερα;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συν-γραφή

Δημιουργική Γραφή και συν-γραφή Τεχνικά μιλώντας ως «δημιουργική γραφή» μπορεί να οριστεί κάθε γραφή που αποτελεί πρωτότυπο προϊόν του γράφοντος. Υπό αυτή την έννοια, ο όρος δημιουργική γραφή είναι ένα πιο σύγχρονο και οριζόμενο -μέσω από τη διαδικασία της συγγραφής- όνομα, γι' αυτό που παραδοσιακά ονομάζεται «λογοτεχνία». Η δημιουργική γραφή, είναι μια μορφή καλλιτεχνικής έκφρασης, η οποία αντλεί από τη φαντασία για να παράγει νόημα με τη χρήση των καλολογικών στοιχείων, της αφήγησης και της δραματικής τέχνης. Μέσω της άσκησης ο συγγραφέας αναπτύσσει τεχνικές που θα τον βοηθήσουν να εξελίξει την τέχνη του. Η δημιουργική γραφή δεν αντικαθιστά την λογοτεχνία, συνδράμει στην ανάπτυξή της. Η γραφή παύει να είναι μια μοναχική διαδικασία και αποτελεί έναν κοινό τόπο έκφρασης, ένα πεδίο συν-γραφής. Σε ποιους απευθύνεται;   Σε οποιονδήποτε αγαπάει τη συγγραφή και επιθυμεί να την κοινωνήσει και να την εξελίξει. Σε οποιονδήποτε αγαπά τη λογοτεχνία και θέλει να τη γνωρίσει «εκ των ...

Εργαστήρι δημιουργικής γραφής για μαθητές

Εργαστήρι δημιουργικής γραφής για μαθητές [Του Γιάννη Ζωράκη] Εργαστήριο δημιουργικής γραφής για μαθητές τρίτης Γυμνασίου, καθώς και πρώτης και δευτέρας Λυκείου, διοργανώνουν η Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, ο Δήμος Ηρακλείου και το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου. Το εργαστήριο θέτει ως στόχους, την εξοικείωση των μαθητών με τα πρώτα στάδια της συγγραφής, την δημιουργική απασχόληση μέσα από μία παραγωγική διαδικασία, την αγωγή της τέχνης του γραπτού και του προφορικού λόγου, καθώς και την δημιουργία ενός λογοτεχνικού πυρήνα με σκοπό να αποτελέσει μία μελλοντική εστία λογοτεχνικής παραγωγής για το Ηράκλειο. Συντονιστής στο εργαστήριο θα είναι ο συγγραφέας Λευτέρης Γιαννακουδάκης. Δομή Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί σε δύο κύκλους. Ο πρώτος κύκλος θα αφορά στο Διήγημα, ενώ ο δεύτερος στο Θεατρικό Έργο. Αναφορικά με τον κύκλο του διηγήματος διευκρινίζεται ότι κάθε μαθητής θα κληθεί να γράψει μία ιστορία ξεκινώντας από το σκηνικό...

Άλλος Ένα Ποντικός

Μιχάλης Κουκουμάκης - Άλλος ένας ποντικός Μέσα στα αεροπλάνα ο Ιάσονας μετατρεπόταν σε βαδιζομανή. Σε κάθε του ταξίδι περπατούσε συνέχεια στο διάδρομο από την πόρτα του πιλότου έως την ουρά που βρισκόταν η τουαλέτα. Μόνο τα καροτσάκια του καφέ, του φαγητού και των προϊόντων duty free, ελαχιστοποιούσαν την απόσταση που διάνυε. Τίποτα άλλο και κανένας. Ούτε οι αεροσυνοδοί που τον παρακαλούσαν να κάτσει στη θέση του, ούτε οι γκρίνιες των υπόλοιπων επιβατών που καθόντουσαν δίπλα στο διάδρομο όταν έφτανε στα όρια να τους πατήσει για να δώσει προτεραιότητα στους επισκέπτες της τουαλέτας. «Όταν περπατάω, οι σκέψεις μου με ανταγωνίζονται για να φτάσουν πρώτες και κατεβάζω καλύτερες ιδέες για τη δουλειά μου», έλεγε στις αεροσυνοδούς στα πρώτα του επαγγελματικά ταξίδια. Ήταν ένα ψέμα που είχε σκαρφιστεί για να μην αποκαλύψει την ιδιότητά του ως «ινδικό χοιρίδιο». Ένα χρόνο τού πήρε για να σταματήσει να δικαιολογείται μιας και χρησιμοποιούσε πάντα την ίδια αεροπορική εταιρία για τα ταξίδια το...