Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το βιβλίο του κακού


Πώς θα έμοιαζε η Κόλαση αν τη γεμίζαμε σήμερα με περιώνυμους κακούς από τη λογοτεχνία, την ιστορία, την επικαιρότητα;
Με όχημα τη συγραφική φαντασία, είκοσι δύο συγγραφείς αναλαμβάνουν το δύσκολο έργο να ξαναστήσουν μπροστά μας τη δαντική "Κόλαση", να σκιαγραφήσουν ένας ένας τους νέους κακούς ήρωές της, που τιμωρούνται στους εννέα κύκλους της, τους χώρους βασανισμού των κολασμένων. Τα κείμενά τους, ακριβή ψυχογραφήματα, μικρές βιογραφίες και πυρετώδεις μονόλογοι κακοποιών, διηγήσεις φανταστικών συμβάντων με αυτούς ως πρωταγωνιστές, λαϊκές διαδόσεις, πραγματείες του κακού και ευφάνταστες επιστολές, μπλέκονται με ατμοσφαιρικά ιντερμέδια, που αναλαμβάνουν να μας ξεναγήσουν στην κάθοδό μας στον εφιαλτικό Κάτω Κόσμο.
Το εγχείρημα άλλωστε, με τη φιλοδοξία να αποτελέσει μια κατά το δυνατόν ολοκληρωμένη πραγμάτευση του θέματος, έχει ως σημείο εκκίνησης μια ευρεία εισαγωγή στη γενεαλογία του κακού, και, κατά την έξοδο από την "Κόλαση" του Δάντη, εκεί ακριβώς που ο Ιταλός ποιητής και ο δάσκαλός του Βιργίλιος ξαναβλέπουν ανακουφισμένοι τα αστέρια, επιχειρείται, εν είδει επιλόγου, να δοθεί απάντηση στο καίριο ερώτημα:
Τι είναι κακό σήμερα;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Εργαστήρι δημιουργικής γραφής για μαθητές

Εργαστήρι δημιουργικής γραφής για μαθητές [Του Γιάννη Ζωράκη] Εργαστήριο δημιουργικής γραφής για μαθητές τρίτης Γυμνασίου, καθώς και πρώτης και δευτέρας Λυκείου, διοργανώνουν η Βικελαία Δημοτική Βιβλιοθήκη, ο Δήμος Ηρακλείου και το Γραφείο Πολιτιστικών Θεμάτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου. Το εργαστήριο θέτει ως στόχους, την εξοικείωση των μαθητών με τα πρώτα στάδια της συγγραφής, την δημιουργική απασχόληση μέσα από μία παραγωγική διαδικασία, την αγωγή της τέχνης του γραπτού και του προφορικού λόγου, καθώς και την δημιουργία ενός λογοτεχνικού πυρήνα με σκοπό να αποτελέσει μία μελλοντική εστία λογοτεχνικής παραγωγής για το Ηράκλειο. Συντονιστής στο εργαστήριο θα είναι ο συγγραφέας Λευτέρης Γιαννακουδάκης. Δομή Το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί σε δύο κύκλους. Ο πρώτος κύκλος θα αφορά στο Διήγημα, ενώ ο δεύτερος στο Θεατρικό Έργο. Αναφορικά με τον κύκλο του διηγήματος διευκρινίζεται ότι κάθε μαθητής θα κληθεί να γράψει μία ιστορία ξεκινώντας από το σκηνικό...

Τρέξε, μύγα, χτύπα το τζάμι

Μια σφαίρα έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό και ψάχνει να βρει το δρόμο της. Είναι καταδικασμένη, γι αυτό ουρλιάζει. Αυτός που την περιμένει είναι ήρεμος, γιατί ξέρει. Όμως τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται τελικά. Μόνο την τελευταία στιγμή μπορείς να καταλάβεις. Την ώρα του οργασμού ή του θανάτου. Το παιχνίδι δεν έχει σειρά. Οι στιγμές κυλάνε παράλληλα και τίποτα δεν έρχεται εκεί που το περιμένεις. Ο χρόνος δε σταματάει ποτέ. Αλλιώς θα ήταν ιστορία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα, 2000 Για αγορά του βιβλίου πατήστε εδώ

Η Δημιουργική Γραφή στο Δημοτικό Σχολείο

Το βιβλίο αυτό αποτελεί μια μεθοδική πρόταση ένταξης της Δημιουργικής Γραφής στο δημοτικό σχολείο. Στο πρώτο μέρος του βιβλίου παρουσιάζονται δραστηριότητες και τεχνικές για την εξοικείωση των μαθητών με τη Δημιουργική Γραφή παίζοντας με λέξεις. Στη φάση αυτή ο εκπαιδευτικός-εμψυχωτής έχει ένα ρόλο καθοριστικό, αφού πρέπει να δημιουργήσει κλίμα εμπιστοσύνης και απελευθέρωσης ανάμεσα στους μαθητές-συμμετέχοντες. Στο δεύτερο μέρος του βιβλίου παρουσιάζεται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Δημιουργική Γραφή έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να δημιουργήσουν μια εκτενέστερη ιστορία. Σε αυτή τη φάση είναι πολύ σημαντική η επίδραση της ομάδας. Τα παιδιά ακούν, κρίνουν, σχολιάζουν, κρίνονται. Μέσα σε πλαίσια ελεύθερης έκφρασης, το εργαστήρι αυτό μπορεί να είναι καθοριστικό για την μετέπειτα σχέση των παιδιών με το λόγο, τη λογοτεχνία και τη συγγραφή. Και στα δύο μέρη δίνονται πληροφορίες για την αναγκαιότητα της δραστηριότητας, για τα απαραίτητα υλικά και για τους εκπαιδευτικούς στόχους που επιδιώκον...