Η Δημιουργική Γραφή (Δ.Γ.) εμφανίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, στην Αμερική. Αναφερόταν σαν μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η λογοτεχνία περισσότερο ως μία δημιουργική δραστηριότητα, παρά ως αντικείμενο ερμηνείας. Στο επίκεντρό της, δηλαδή, τοποθετείται το πώς δημιουργείται ένα λογοτεχνικό κείμενο. Η σύνδεση της Δ.Γ. με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.) δεν είναι εμφανής. Ουσιαστικά η Δ.Γ. μπορεί να χρησιμεύσει σαν ένα πεδίο ελεύθερης έκφρασης, κάτι που επιδιώκεται και στα προγράμματα Π.Ε.. Έτσι η Δ.Γ. και η Π.Ε. συνδέονται στο τέλος και όχι στην αφετηρία τους. Συγκεκριμένα η Δ.Γ. προτείνεται σαν μια δράση μέσα σε ένα πρόγραμμα Π.Ε., μέσω της οποίας μπορούμε να δημιουργήσουμε αλλά ακόμα και να αξιολογήσουμε την πορεία ενός προγράμματος. Στο εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής με θέμα το Δάσος, ξεκινώντας με ένα παιχνίδι χωρισμού σε ομάδες και τη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης, οι συμμετέχοντες θα γνωριστούν έπειτα καλύτερα μεταξύ τους για την ενδυνάμωση της κάθε ομάδας εργασίας. Στη συνέχεια θα «περιπλανηθούν» στην ιστορία της Δ.Γ. από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. Έπειτα, θα κληθούν να γράψουν τις δικές τους ιστορίες μέσα από πρωτότυπες οργανωμένες δραστηριότητες, με θέμα το Δάσος. Σημαντικό στοιχείο του εργαστηρίου είναι η αντιφώνηση των ιστοριών. Κάθε φορά δηλαδή, διαβάζεται μία ιστορία από κάθε ομάδα και σχολιάζεται παιδαγωγικά σε σχέση με τους σκοπούς ενός προγράμματος Π.Ε.. Έτσι οι συμμετέχοντες διασκεδάζουν και συγκινούνται, ενώ δοκιμάζουν τεχνικές με τις οποίες μπορούν να προσεγγίσουν τους μαθητές τους και να τους δημιουργήσουν μια σχέση αγάπης με τη δημιουργική έκφραση και το περιβάλλον. Σκοπός, τελικά, του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να έχουν κατακτήσει στοιχεία εμψύχωσης δραστηριοτήτων Δ.Γ. και ιδέες για την εφαρμογή της σε ένα πρόγραμμα Π.Ε.
Ολόκληρο το κείμενο της εισήγησης εδώ
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου